הבית היהודי הפיץ קמפיין אנטי חרדי בירושלים

    איתי גדסי 5 Comment on הבית היהודי הפיץ קמפיין אנטי חרדי בירושלים

    קמפיין מפלגת הבית היהודי בירושלים מציג כרזה אנטישמית, נגד הציבור החרדי, בה נכתב "אסור שירושלים תהפוך לבני ברק" כשבתמונה, שלושת המתמודדים המובילים חבושים במגבעות שחורות ופיאות ארוכות • בנט: "מגנה בתוקף" • סמוטריץ': "קמפיין מביש"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קמפיין חדש של הבית היהודי שנחשף הבוקר ב'ידיעות' מציג יעד מפתיע למתקפה: החרדים. במסגרת המרוץ לראשות עיריית ירושלים מפרסמת סיעת הבית היהודי בעיר כרזה ובה שלושת המתמודדים המובילים חבושים במגבעות ומצוידים בפאות. "אסור שירושלים תהפוך לבני ברק", אומרים במפלגה, "אנחנו נשאיר אותה בירה של כל החברה הישראלית".

    בציבור החרדי מיהרו לגנות את הקמפיין, אך גם ב'בית היהודי' התנערו ממנו וגינו. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: קמפיין כואב ומביש כמעט אנטישמי שפורסם הבוקר מטעמנו בבחירות המוניציפליות בירושלים נעשה שלא על דעתנו ואנחנו מתנערים ממנו באופן מוחלט ודורשים את גניזתו. מבקש להתנצל באופן אישי בפני מי שנפגע. נתחקר ונוודא בע"ה שטעויות חמורות כאלו לא יישנו. תודה לכל מי שהסב את תשומת ליבי לכך מהבוקר. אנחנו לא נבנים על שנאות ופילוגים בין אחים. ה"קמפיין" הזה (אם אפשר בכלל לקרוא לו כך) ייגנז מידית.

    סגן ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש: ״הלב נחמץ וכואב לראות הבוקר את הקמפיין המסית והמפלג של מפלגת הבית היהודי כלפי הציבור החרדי. אני מברך את שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, על הגינוי המהיר של הקמפיין המכוער. אנו יודעים כי הקמפיין אינו מאפיין ומשקף את דרכה של הציונות הדתית בעיר ונמשיך בשיתוף הפעולה הטוב והפורה שהיה לנו עם נציגיה לאורך השנים. בפתח ראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, אני קורא לכל המתמודדים ולכל המפלגות: אנא, שמרו על לשון נקיה וקמפיין מכבד כלפי כל אדם וכל מגזר״.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי שכיהן בעבר כחבר מועצת העיר ירושלים(ש"ס): "מפלגת הבית היהודי בירושלים המפולגת  שקיבלה בבחירות אחרונות למועצת העיר ירושלים מנדט בודד ויחיד, חושבת שאם תצא לקמפיין כנגד המגזר החרדי תחת הכותרות "רק בית יהודי יבלום את השפעת החרדים", היא תרוויח משהו. חברי בבית היהודי, ממליץ לכם, להשקיע את זמנכם באיחודים הפנימים שלכם בתוך הציונות הדתית בירושלים, שבמסגרתה כל בוקר יש הודעה על פילוג ואיחוד מחדש, ולעזוב אותנו. מלהתקיף את השני, לא מרוויחים".

    e49b8e26-2b2d-4b3e-b686-dbc41d026b78

    השר נפתלי בנט: ‏הבית היהודי מגנה בתוקף את הקמפיין שפורסם הבוקר ע״י סניף המפלגה בבחירות המוניציפאליות בירושלים. הקמפיין לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה, ולא מייצג את עמדתה כלפי הציבור החרדי. לא זו דרכנו. אנו מאמינים בחיבור והידברות בין החלקים השונים בחברה הישראלית, ולא בהגדלת הקיטוב.

    יו"ר 'שס ירושלים' סגן רה"ע צביקה כהן: "הקמפיין המביש הבוקר של הבית היהודי, מוכיח על התנתקותם מהדרך היהודית. המודעה מזכירה פרסומים וקריקטורות אפלות, מהתקופות הקשות של עם ישראל בהם שיסו העמים בעם היהודי. לצערי זה מה שבחרו לעשות הבוקר הבית היהודי, אני מציע להם להתנצל ולהתעסק באיחוד ולא בפילוג"

    במפלגת האיחוד הלאומי אמרו בתגובה: "מפלגת האיחוד הלאומי מתנערת מהמודעה החמורה והמכאיבה שפורסמה היום בידיעות אחרונות. ירושלים היא עיר של אחדות וכל פילוג ושיסוי בין אוכלוסיות אינו דרכינו. אנחנו בבדיקה מול שותפינו כדי להבין איך יצא דבר תקלה שכזה בקמפיין ולדאוג לגניזתה באופן מיידי. מודעה שכזו אינה מקובלת עלינו ואנו מתנצלים על הטעות הנוראית ומבקשים את סליחתם של כל מי שנפגעו"

    ​יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור, מגנה את הקמפיין האנטי חרדי של הבית היהודי בירושלים: "מפלגת הבית היהודי בירושלים הוכיחה לציבור שמלבד שנאת אחים היא כלום ושום דבר. כך בדיוק נראה קמפיין אנטי יהודי, המבוסס על רדיפת חרדים ומנותק מתקווה ותכלית. אני קורא למנהיגי המפלגה לערוך בדק בית בסיעה המקומית על מנת למנוע אירועים דומים".

    מרשימת מאוחדים נמסר בתגובה: הרשימה מזועזעת מהמודעה האנטישמית של חגית משה, שזכתה לגיבוי המביש של האיחוד הלאומי יראה הציבור וישפוט למה לא יכל חברינו דב קלמנוביץ׳ להמשיך את השותפות עם מי שרוממות האחדות על שפתיה אבל ארס השנאה וההפחדה כלפי יהודים מרעילים כל פעולה שלה גם בתקשורת וגם בעיריה. לאור פרסום המודעה, בה מלגלגת חגית על הלבוש החרדי והפיאות, תנועת מאוחדים חוזרת וקוראת לאיחוד הלאומי לפרוש מרשימת הבית היהודי בעיר ירושלים ולהפסיק להכשיר את השרץ. הציבור החרדי בעיר איננו האוייב, אלא שותף לבניינה של עיר הקודש! לצערנו, איננו רואים הבדל בין הלבשת המועמדים לראשות העיר בתחפושת חרדית מלגלגת לבין הלבשת תמונה של מנהיגים יהודיים בכאפייה. זו הסתה לכל דבר.

    מתנועת התעוררות נמסר: קמפיין סיעת ׳הבית היהודי׳ מעורר שאט נפש ותחושה קשה, על גבול האנטישמיות. גם בדיון הציבורי יש לשמור על התנהלות אחראית ולהימנע מביזוי אוכלוסיות שלמות.

    אירוני שסיעת הבית-היהודי שחתומה על העברת מוסדות חינוך ממ״ד לחינוך החרדי תחת הסכם השכונות הכושל שפגע בירושלים היא שיוצאת בקמפיין נגד התחרדות.

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      ומה עם כל הדיבורים של הדתי לאומי של "בדרכי נועם"? האם הם כ"כ לחוצים שצריכים לעשות כזה קמפיין – אני ילידת ארה"ב (כמו נפתלי בנט) ושם מודעה כזאת היתה נקראת אנטישמית ואולי אפילו פשע שנאה
      מחכה לראות מה יעשה יושב הראש המהולל (בנט) למפיצים – לדעתי התנצלות לא מספיקה – מישהו צריך "לעוף"

    2. 3

      פשוט אומללות לשמה, במקום לעשות יד אחת ע"מ לשמור על ירושלים קדושה ומאוחדת, הם מעדיפים לפלג את תושבי העיר ולהסיט את נגד ציבור שלם
      ב"ה שלא מתמודדים לראשות העיר !!!

    3. 2

      מאיר: באמת דוחה ולכאורה מה רע בירושלים חרדית?? אבל מי שרוצה להיות אנטישמי צריך להעיף אותו מהבית 'היהודי'.